Saavuitko Googlesta? Tämä sivu on osa "Arkiliikuntahaaste" -sähköpostikokonaisuutta. Tilaa veloituksettomat vinkit >>

Arkiliikuntahaaste - VIIKKO 1

Tässä ensimmäisen seitsemän päivän vinkit sekä bonusvinkki, ole hyvä! Seuraavat saat sähköpostiisi tasan viikon päästä.

Tee haasteet yksi kerrallaan ja jaa matkasi sosiaalisessa mediassa tageilla @fressi.fi #fressimpiarki ja #arkiliikuntahaaste.

Mukavia hetkiä Fressin arkiliikuntahaasteen parissa! 🤗

Päivä 1: Porrasharjoitus

Valitse tänään portaat!

28 päivän arkiliikuntahaaste lähtee käyntiin porrashaasteella. Tällä kertaa emme puhu salin porraskoneesta (vaikka siitä kovasti pidämmekin), vaan tätä harjoitusta varten tarvitset ihan vain tavalliset portaat! Kerrostalon portaat, työpaikan portaat, salin portaat, ulkoportaat… valitse paikka, kulje tänään hissin sijaan portaita ja anna palaa. Voit kokeilla matkan varrella yhtä tai useampaa videon porrasliikkeistä!

Päivä 2: Ryhtiliike

Kiinnitä huomio ryhtiin!

Koskaan ei ole liian myöhäistä parantaa ryhtiä! Videolla Personal Trainer Riikka korjaa asiakasneuvoja Aleksin ryhdin vain pienillä muutoksilla. Keskity tänään pitämään jalat, hartiat sekä pää suorassa – siis hyvä ryhti koko päivän ajan!

Päivä 3: Kyykkypäivä

Tee 50 kyykkyä (ilman painoa)

28 päivän haasteen kerran viikossa toteutuvina kyykkypäivinä opit kyykkäämään paremmin! Kyykky on yksi monipuolisimmista ja tehokkaimmista harjoitteista, joka treenaa monipuolisesti koko kroppaa.

Videolla fysioterapeutti Leena näyttää, miten varmistaa polvien ja jalkaterien oikeaoppinen asento kyykätessä.

Päivä 4: Puhu seisten

Hoida päivän puhelut seisten – niin töissä kuin vapaallakin!

Tämä haaste paitsi lisää huomaamatta liikettä päiviisi ja vähentää terveydelle haitallista istumista, myös lisää energiaasi = kuulostat automaattisesti iloisemmalta puhuessasi.

Päivä 5: Tasapainoillen hammaspesulle

ah_hammasp

Pese hampaat yhdellä jalalla seisten!

Uudet rutiinit on helpompi omaksua, kun ne liittää jo valmiiksi olemassa oleviin rutiineihin. Hampaiden pesu on yksi päivittäin toistuvista rutiineista, johon on helppo lisätä oheisharjoituksia.
Kokeile tänään hoitaa hampaiden pesu yhdellä jalalla seisten ja haasta myös perhe ja kaverit mukaan!

Päivä 6: Polttelevan tehokasta siivousta

ah_siiv

Tee siivouksesta treeni!

Pieni siistiminen on aina tarpeen ja lisäksi hyvä tapa lisätä liikuntaa päiviin! Siivoa rivakkaasti koko kroppaa käyttäen ja saat hien pintaan taatusti. Näillä vinkeillä teet siivouksesta tehokkaampaa treeniä:

  •  Imuroi tai moppaa tehden samalla askelkyykkyjä. Aina kun liikut paikasta toiseen tai kurotat kohti nurkkaa, kyyristelyn sijaan liiku askelkyykyin.
  • Liiku varpaillasi kun pyyhit pölyjä. Ehkä joudut seistä varpaillasi kurottaessasi pölyjä ylimmiltä hyllyiltä, mutta mitä jos tekisitkin niin myös muuten vain Tehokas pohjetreeni on taattu!

Päivä 7: Jumit auki

Helli kehoa!

Ethän unohda palauttavaa kehonhuoltoa? Videolla fysioterapeutti Leena näyttää todellisen pika-avun niska- ja hartiaseudun jumeille.

Ota avuksesi tennispallo (myös sukkamytty kelpaa) ja aseta se lapaluun ja rangan väliin, ensin toiselle puolelle. Asetu sitten pallon päälle makuulle ja liikuta kättä ylös ja alas sekä sivukautta pyörittäen.⁣

Siirry tämän jälkeen itse alaspäin, jolloin pallo siirtyy ylöspäin rangan ja lavan välissä. Tee samat liikkeet kädellä, kuin aiemmin ja jatka samaa ylös niskaan asti. Toista sama vielä rangan toiselle puolelle.

Viikon bonusvinkki

ah_riik

“Arjessa energiaa pitää yllä riittävä vedenjuonti sekä säännöllinen ruokarytmi – kun syö 3 tunnin välein, verensokeri pysyy tasaisena. Suosi vitamiinipitoista ruokaa, värejä, hyviä rasvoja ja muista proteiinilähteet. Syömällä hyvin ja liikkumalla myös uni maistuu ja tulee nukuttua paremmin. Näin syntyy positiivinen kehä.”
– Fressi Trainer Riikka

  • Meistä

  • Rekrytointi

  • Hygienia ja viihtyvyys

  • Turvallisuus

  • Yrityksille

  • Medialle

Vieritä ylös