Saavuitko Googlesta? Tämä sivu on osa "Golfarin oheisharjoittelu" -sähköpostikokonaisuutta. Tilaa veloituksettomat vinkit >>

Golfarin oheisharjoittelu: Räjähtävää voimaa

Nopea voimantuotto lantion kautta on iso osa golfin harjoittelua. Monet pystyvät tuottamaan voimaa yläkropasta tai alakropasta, mutta kun voima pitäisi tuottaa alakropasta lantion läpi yläkroppaan, ei voimaa saadakaan kuljetettua sujuvasti läpi ja voimantuotto jää vajaaksi.

Näiden liikkeiden avulla pääset tuottamaan voimaa nopeasti ja kokoa kehoa käyttäen.

Toistot: 10-12
Kierrokset: 3-4
Lepo: 1-2min kierroksen jälkeen

1. Pallon heitto sivusta yhdellä jalalla

Liike vaatii räjähtävää voimantuottoa kiertosuuntaan.

  1. Lähtöasennossa seinän puoleinen jalka on ilmassa. Tämä tuo lisämaustetta kehon hallintaan!
  2. Heitä kuntopallo nopealla liikkellä seinään, toinen jalka pysyy koko liikkeen ajan ilmassa

Fysioterapeutin huomio: Yhden jalan lähtöasento tekee sen, että heittoliikkeen tehokas aikaansaaminen vaatii tukijalan pakaralta nopean aktivoitumisen. Näin saadaan aikaan tehokas ojennus-kiertosuuntainen liike lonkkaan. Samaa vaaditaan lyöntien läpiviennissä

2. Pallon heitto yläkautta

Tällä liikkeellä haetaan voimantuottoa lantion kautta.

  1. Lähde hakemaan voimaa taivuttamalla pallo mahdollisimman pitkälle taakse
  2. Heitä pallo seinään nopealla liikkeellä

Fysioterapeutin huomio: Voimantuotto lähtee jaloista ja sen tulee siirtyä lantion kautta yläkroppaan, jolloin pallo saadaan paiskattua tehokkaasti seinään

3. Pallon paiskaus lattiaan

Liike kehittää räjähtävää voimantuottoa.

  1. Vie pallo suorin käsin pään yläpuolelle
  2. Käytä hyväksi koko kehoa ja paiskaa pallo voimalla lattiaan

4. Pallon työntö seinään

  1. Työnnä kuntopallo nopealla liikkeellä rintakehältä seinään
  2. Nappaa pallo ja tee loput sarjasta, pidä tahti ripeänä
  • Meistä

  • Rekrytointi

  • Hygienia ja viihtyvyys

  • Turvallisuus

  • Yrityksille

  • Medialle

Vieritä ylös