Fressi esittelee ensimmäisenä Suomessa Fressi-kalenteri kokonaisuuden.

Fressi-kalenterista löydät kaikki Fressi-keskuksen tapahtumat ja ammattilaisten ohjaamat liikuntatunnit.
Poimi suosikkisi aina ryhmäliikuntatuntien tai Trainereiden ja Fysioterapeuttien järjestämien workshoppien ja kurssien joukosta. Hyppää mukaan!

Cross Training by Fressi

Cross Training -pienryhmätunnin (50 min) vetää Fressi Trainer. Suositun Sisu-konseptin perusteella kehitetyillä Cross Training -tunneilla keskitytään tekniikkaan, voimaharjoitteluun ja niillä treenataan kovaa.

Yin Jooga

Yin-jooga tarjoaa mahdollisuuden rauhoittua ja syventyä kehoon pitkäkestoisten venytysten avulla. Yin-harjoituksessa ei tavoitella ääriasentoja, vaan annetaan kehon taipua siihen, mihin se harjoituksen hetkellä luonnollisesti pystyy. Yin-joogaa voi pitää eräänlaisena liikemeditaationa.

  • laajentaa kehon liikeratojen suuruutta
  • elvytää kehon kudoksia
  • tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden lisätä oman kehon arvostusta ja ymmärrystä
  • pakottaa meitä pysähtymään
  • opettaa sisäistä myötätuntoa
  • pitkät    pidot    ja    hitaasti    etenevät    asanat    antavat    meille mahdollisuuden käsitellä tunteitamme
  • auttaa stressinhallinnassa
  • auttaa pääsemään käsiksi parasympaattiseen hermostoon
  • harjoituksen tyyneys vie kohti meditaatioharjoitusta
  • kehittää tasapainoa

 

Kuntosalin starttikurssi  

Kuntosali Startti on Fressi Trainerin vetämä tunti (50min), jossa harjoitellaan lihasryhmittäin treenaamaan kuntosalilaitteilla/ vapailla painoilla. Tunti on tarkoitettu aloitteleville kuntosaliharjoittelijoille, jotka eivät välttämättä ole koskaan olleet kuntosalilla. Tunnilla opetellaan käyttämään laitteita sekä harjoitellaan liikkeiden oikeita tekniikoita. Kuntosali Startissa on neljä teemaa, jotka vaihtuvat viikoittain: alavartalon lihaksisto, keskivartalon lihaksisto, ylävartalon lihaksisto 1, ylävartalon lihaksisto 2.

Ryhti & liikkuvuus

Ryhti ja liikkuvuus on Fressi Fysioterapeutin ohjaama tunti, jossa keskitytään ryhdin ja liikkuvuuden parantamiseen ja korjaamiseen.

Hyvä ryhti edellyttää koko kehon huoltoa ja vahvistamista. Ryhdikäs asento syntyy hyvästä lihaskunnosta erityisesti vartaloa ojentavissa lihaksissa (niska, selkä, pakara, takareidet) ja riittävästä stabiliteetista niveliä tukevissa syvissä lihaksissa (syvät selkä-ja vatsalihakset, olkanivelen kiertäjäkalvosin, lantion ja lonkan alueen tukilihaksisto). Lisäksi on tärkeää palauttaa lihasten ja lihaskalvojen elastisuus, jotta ne eivät kiristyessään vedä ryhtiä kumaraan tai vinoon. Erityisesti vartalon etupuolella tyypillisesti kiristävät lonkan koukistajat, rintalihakset sekä etuhartian ja kaulan rakenteet.

Fressi Fysio Ryhti ja liikkuvuus -tunneilla harjoitellaan luonnollisen ryhdin palauttamista, ylläpitämistä ja ryhtiongelmien ennaltaehkäisemistä. Se auttaa liikkujaa itse arvioimaan oman kehon tilaa ja harjoitusta tarvitsevia osa-alueita kolmen teeman avulla: liikkuvuus, syvien tukilihasten harjoitteet sekä ryhtilihasten voimaharjoitteet. Harjoitteita voidaan helpottaa ja vaikeuttaa liikkujan taitotason mukaisiksi ohjaajan toimesta.

Workshop-tunti on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat huomanneet muutoksia ryhdissä, lihasten väsymistä tai kiristymistä, vaikeuksia jaksaa ylläpitää taloudellista työasentoa tai joilla on kipuja niska-hartiaseudussa, selän tai lonkkien seudulla.

Seniorit

Seniorit-pienryhmätunneilla parannetaan lihasvoimaa, tasapainoa ja arjessa jaksamista. Tunnin ohjaa aina Fressi Fysioterapeutti.

Ikääntymisen myötä ihmisten tasapaino heikkenee, lihasvoima vähenee, liikkeiden eriyttäminen vaikeutuu ja nivelten liike huonontuu. Säännöllisellä harjoittelulla ei voida pysyttää iän tuomia muutoksia, mutta niiden etenemistä voidaan merkittävästi hidastaa. Lihasvoimaa on mahdollista jopa kasvattaa, erityisesti, jos voimaharjoittelua ei ole tehty aikaisemmin.

Seniorit-tunti on tarkoitettu iäkkäämmille asiakkaille, jotka tarvitsevat valvottua ohjausta liikkumiseen. Pienryhmätunnilla kehitetään lihaskuntoa paremmaksi turvallisesti ja hauskasti. Lihaskunnon vahvistamisella taataan parempi toimintakyky pitkälle vanhuuteen asti. Kaikilla tunnin harjoituksilla on tavoitteena parantaa osallistujien jaksamista arjessa.


Fressi-kalenterin julkaisuviikko esittelee joka arkipäivä uuden Fressi-kalenterin syksyn uutuuden:

28 ma – Cross Training By Fressi
29 ti – Yin Jooga – Ryhmäliikunta
30 ke – Kuntosalin starttikurssi – Trainerin Workshop
31 to – Seniorit – Fysioterapeutin Workshop
1 pe – Ryhti & liikkuvuus – Fysioterapeutin Workshop

Katso lisää keskuksen Facebook kanavalta tapahtumasta



Lisää: fressi.fi/kalenteri